Vul een waarde in
  • Netherlands
    • Dutch
    • English
  • United Kingdom
    • English

FAQ

"Onze FAQ-pagina bevat alle vragen en antwoorden op een georganiseerde manier."

Klik op de tabbladen voor een overzicht van de veelgestelde vragen per onderwerp. Heb je overige vragen? Neem dan contact met ons op. 

Wat is huur?

Als je een trailer, tankoplegger of ander type materieel wil huren voor een periode van minder dan 12 maanden, dan wordt dit beschouwd als huur. Als je langer dan 12 maanden wilt huren, raadpleeg dan onze lease-opties.

Wat is de huurprijs voor een dag/week/maand en wat zijn de betaalvoorwaarden?

Onze huurprijzen zijn afhankelijk van het type trailer dat je nodig hebt. Vraag een offerte aan en we komen bij je terug met een passende aanbieding.

Welke type trailers hebben jullie in de vloot?

We hebben een uitgebreide vloot met trailers, tankeropleggers en ander soort materieel. De meeste van onze trailers worden hier weergegeven. Als je een offerte aanvraagt, zullen we je helpen met je aanvraag. Heb je zeer speficifieke trailers nodig, dan kunnen we eventueel deze trailers nieuw inkopen en aan je leasen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Wat is de standaard uitrusting (aantal planken, zijborden, etc) van jullie trailers?

De standaard uitrusting is afhankelijk van het type trailer en de specificatie. Uiteraard kan de uitrusting op maat worden afgestemd.

Wat zijn de huurvoorwaarden?

We hebben standaard voorwaarden, deze maken deel uit van het contract en worden bij elk nieuw contract gevoegd. We kunnen ze ook op verzoek verzenden. Neem hiervoor contact op met je vaste contactpersoon, of via ons contactformulier

Zijn alle type trailers op de website beschikbaar voor verhuur in mijn land?

Ja, alle soorten trailers die onder het kopje 'materieel' staan, zijn beschikbaar voor verhuur.

Waar kan ik mijn gehuurde trailers ophalen?

We hebben verschillende locaties verspreid door het hele land, hier kun je de trailers ophalen. Raadpleeg onze locatiezoeker voor al onze TIP locaties. Heb je al een huurcontract afgesloten? Dan staat hierin je afhaallocatie vermeld.

Kunnen jullie mij aanvullende informatie sturen over een specifiek soort trailer?

De meeste informatie is te vinden op onze materieelpagina. Wanneer je aanvullende informatie nodig hebt, laat het ons dan weten, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

In welke landen kun je huren?

Het is bij ons mogelijk om in verschillende landen te huren. Bekijk onze kaart om onze servicepunten bij jou in de buurt te vinden.

Waar kan ik mijn gehuurde trailers terugbrengen?

Onder de standaardvoorwaarden moet je de trailer terugbrengen naar dezelfde locatie als waar je de trailer hebt opgehaald. We kunnen op verzoek uitzonderingen maken, maar er kunnen extra kosten aan verbonden zijn. Neem in dit geval contact op met je TIP contactpersoon of via het contactformulier.

Heeft de trailer die ik huur een geldige APK?

Ja, alle trailers die we aanbieden voor de verhuur zijn altijd voorzien van een geldige APK.

Ik wil graag een trailer, tankoplegger of ander type materieel huren. Wat is de eerste stap?

Vertel ons wat je zoekt en wij zullen je een passende oplossing bieden.

Wat zijn de voorwaarden voor het terugbrengen van gehuurde trailers?

Bekijk onze slijtagevoorwaarden.

In welke landen verlenen jullie diensten?

We verlenen onze diensten in verschillende landen in Europa en ik Canada. Bekijk onze kaart om servicepunten bij jou in de buurt te vinden.

Wat zijn de afmetingen van jullie trailers?

De afmetingen zijn afhankelijk van het type trailer en de specificaties. Gedetailleerde informatie over onze trailers vind je op onze materieelpagina

Kunnen jullie mij aanvullende informatie sturen over een specifiek soort trailer?

De meeste informatie is te vinden op onze materieel pagina. Wanneer je aanvullende informatie nodig hebt, laat het ons dan weten, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Als ik een trailer huur, hoe is deze dan gedekt in geval van schades?

Bij TIP bieden we verschillende mogelijkheden om schades te dekken. Neem voor een passend aanbod contact met ons op.

Kunnen jullie mij een overzicht geven van de services die opgenomen zijn in het huurcontract?

Bij iedere huurovereenkomst van minder dan 365 dagen is volledig onderhoud inbegrepen, dit bevat onderhoud en normale slijtage van: banden, as- en remonderdelen, koeleenheidonderdelen, andere onderdelen en pechhulpservice. Details voor alle onderhoudsonderdelen zijn te vinden in de standaardbepalingen en voorwaarden, die een integraal onderdeel zijn van een contract en toegevoegd worden aan elk nieuw contract. We kunnen ze ook op verzoek verzenden.

Wat zit er in een full service huurcontract?

Full Service omvat onderhoud en normale slijtage van: banden, as- en remonderdelen, koeleenheidonderdelen, andere onderdelen en pechhulpservice en is verplicht voor alle verhuringen korter dan 365 (driehonderdvijfenzestig) dagen.

Hoe lang duurt het om een huurovereenkomst te formaliseren?

Als je nog geen account in ons systeem hebt, dan zullen er een aantal stappen nodig zijn om je profiel te voltooien. Start het proces door je offerte aan te vragen.

Welke stappen moet ik ondernemen bij stranding in buitenland?

Neem bij strandingen in het buitenland contact op met onze pechhulp service, bel hiervoor naar +31 (0)205 042 200. Met deze service bieden we je 24 uur per dag ondersteuning bij pech onderweg. Onze gekwalificeerde medewerkers kunnen je helpen in 18 verschillende talen.

Kan de trailer ook per trein vervoerd worden?

Bij TIP hebben we zogenaamde huckepack trailers in onze vloot, deze zijn geschikt voor vervoer per trein.

Kan ik een trailer huren die hoger is dan 4 meter?

Dit hangt af van het land waarin je je bevindt. Europese Standaard Equipment is 4000mm op basis van schotelhoogte tussen 1120 – 1150mm.
Dit zijn de Europese hoogteverordeningen per land:
UK = Geen limiet
IR = 4,25 m
NL = 4,0 m
BE = 4,0 m (1%)
LU = 4,0 m
FR = Geen limiet
ES = 4,0 m
PT = 4,0 m (Container 4,4m)
NO = Geen limiet
FI = 4,2 m
EE = 4,0 m
SW = Geen limiet
DK = 4,0 m
PL = 4,0 m
GE = 4,0 m
CZ = 4,0 m
HU = 4,0 m
AU = 4,0 m
IT = 4,0 m (Container 4,3 m)
GR = 4,0 m
Vertel ons waar je naar op zoek bent en we helpen je met je aanvraag.

Wat is lease?

Als je een trailer, tankoplegger of ander type materieel langer dan 12 maanden wil huren, dan wordt dit beschouwd als lease. Als je minder dan 12 maanden wil huren, bekijk dan onze verhuurpagina. We bieden lease aan met en zonder koopoptie. Daarnaast bieden we ook sale en lease back. 

Welke type trailers hebben jullie in de vloot?

We hebben een uitgebreide vloot met trailers, tankeropleggers en ander soort materieel. De meeste van onze trailers worden hier weergegeven. Als je een offerte aanvraagt, zullen we je helpen met je aanvraag. Heb je zeer speficifieke trailers nodig, dan kunnen we eventueel deze trailers nieuw inkopen en aan je leasen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Zijn alle type trailers op de website beschikbaar voor leasing in mijn land?

Ja, alle soorten trailers die onder het kopje 'materieel' staan, zijn beschikbaar voor leasing.

Wat zijn de leasevoorwaarden?

We hebben standaard voorwaarden, deze maken deel uit van het contract en worden bij elk nieuw contract gevoegd. We kunnen ze ook op verzoek verzenden.

Waar kan ik mijn geleasde trailers ophalen?

We hebben verschillende locaties verspreid door het hele land, hier kun je de trailers ophalen. Raadpleeg onze locatiezoeker voor al onze TIP locaties. Heb je al een leasecontract afgesloten? Dan staat hierin je afhaallocatie vermeld.

Wat zijn de voorwaarden voor het terugbrengen van geleasde trailers?

Bekijk onze slijtagevoorwaarden.

Kunnen jullie mij een overzicht geven van de services die opgenomen zijn in het leasecontract?

Bij alle lease overeenkomsten van 12 maanden of langer, heb je de keuze uit verschillende service opties. Als je kiest voor volledige service, dan zit hierbij inbegrepen onderhoud en normale slijtage van: banden, as- en remonderdelen, koeleenheidonderdelen, andere onderdelen en pechhulpservice. Details voor alle onderhoudsonderdelen zijn te vinden in de standaardbepalingen en voorwaarden, die een integraal onderdeel zijn van een contract en toegevoegd worden aan elk nieuw contract. We kunnen ze ook op verzoek verzenden.

Hoe lang duurt het om een leaseovereenkomst te formaliseren?

Als je nog geen account in ons systeem hebt, dan zullen er een aantal stappen nodig zijn om je profiel te voltooien. Start het proces door je offerte aan te vragen.

In welke landen verlenen jullie diensten?

We verlenen onze diensten in verschillende landen in Europa en ik Canada. Bekijk onze kaart om servicepunten bij jou in de buurt te vinden.

Kunnen jullie mij aanvullende informatie sturen over een specifiek soort trailer?

De meeste informatie is te vinden op onze materieel pagina. Wanneer je aanvullende informatie nodig hebt, laat het ons dan weten, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Welk type onderhoud bieden jullie aan?

Wij bieden verschillende onderhouds- en reparatiediensten om de prestaties van je wagenpark te verbeteren en de bedrijfskosten te verlagen, waardoor je activiteiten flexibeler en winstgevender worden. Naast onderhoud bieden we ook schadeherstelbeheer aan.

Wat zijn de kosten voor de onderhoudsdiensten van TIP?

Dit is afhankelijk van het type onderhoud dat je wil. Laat ons weten wat je nodig hebt en we sturen je een offerte.

Waar kan ik de TIP werkplaatsen vinden?

Wij hebben meer dan 80 werkplaatsen in Europa. Je kan de dichtsbijzijnde werkplaats vinden in de locatiezoeker, of je kan een afspraak maken voor onderhoud in een van onze werkplaatsen.

Wat zijn de openingstijden van de werkplaatsen?

De openingstijden van onze werkplaatsen kun je vinden via onze locatiezoeker.

Ik wil graag een afspraak maken om mijn trailer te laten repareren.

Plan online je afspraak bij een van onze werkplaatsen.

Kunnen jullie mijn trailers op locatie repareren?

Ja, we hebben volledig uitgeruste servicebusjes waarmee onze monteurs kleine- en noodreparaties uit kunnen voeren op jouw gewenste locatie.

Ik heb een eigen trailervloot/trailer die onderhoud nodig heeft. Kan ik dit bij een TIP werkplaats laten doen?

Ja, we zijn volledig gespecialiseerd in het onderhouden van trailers, ook met je eigen vloot kun je bij ons terecht. Plan je afspraak in een van onze werkplaatsen.

Krijg ik een servicemelding wanneer ik trailers lease bij TIP?

Ja, je ontvangt servicemeldingen, tenzij je ervoor kiest om zelf verantwoordelijk te zijn voor het onderhoud.

Is het mogelijk om de pechhulp service in te zetten voor mijn eigen vloot?

Als je alleen een pechhulp service contract wil voor je eigen vloot, zonder onderhoud, dan is dat uiteraard mogelijk. Neem contact met ons op voor een offerte op maat.

Welke soort bandenmerken gebruiken jullie?

We hebben een groot aanbod aan bandenmerken. Onze voorkeursleverancier is Goodyear. 

Hoe lang duurt het om de trailer te onderhouden?

We streven ernaar om je trailers binnen 1 werkdag klaar te hebben voor afhaling.

Verkopen jullie onderdelen?

Ja, we verkopen onderdelen op alle locaties. Daarnaast hebben wij een uitgebreid onderdelenmagazijn in Wijchen.

Lassen jullie ook aluminium?

Ja, deze service bieden we aan in alle werkplaatsen in de Benelux.

Repareren jullie ook trucks?

Ja, we hebben hiervoor getrainde monteurs op de locaties Maasdijk, Breda, Tiel, Amsterdam en Ommen.

Hebben jullie een wasstraat?

Ja, de meeste locaties hebben een wasstraat.

Bieden jullie ook een wasservice voor tankopleggers?

Nee, deze service bieden we niet aan bij TIP. We hebben wel goede relaties met goedgekeurde onafhankelijke reinigingsstations en kunnen je doorverwijzen.

Kunnen jullie de banden vervangen van mijn trailer?

Ja, in de Benelux bieden we deze service aan in verschillende werkplaatsen. 

Ik ben op zoek naar een specifieke trailer maar kan deze niet vinden op jullie website. Hebben jullie meer trailers beschikbaar voor de verkoop?

Ja, we hebben meer trailers beschikbaar voor de verkoop. Waarschijnlijk hebben we precies wat je zoekt. Neem contact met ons op en wij zullen je helpen met je aanvraag.

Is het mogelijk om trailers op een andere locatie af te leveren?

Ja, we kunnen trailers bijna overal leveren. Neem voor een offerte contact met ons op.

Hoeveel kost het om de trailer naar de haven te brengen?

De prijzen zijn afhankelijk van de locatie van de trailer en de haven waar vandaan je de trailer wil verschepen. Je kunt ons alle informatie sturen en we komen dan bij je terug met de best mogelijke oplossing.

Kunnen jullie me meer foto's van de trailer sturen?

Ja, we kunnen je op verzoek meer foto's van de trailer sturen.

Ik ben op zoek naar trailers voor export. Is dat mogelijk?

Wij exporteren onze trailers over de hele wereld. Neem contact met ons op en we zullen je helpen met je vraag.

Ik wil graag een trailer huren/leasen. Met wie kan ik het beste contact opnemen?

Ga voor vragen over het huren/leasen van trailers naar onze huurpagina of onze leasepagina. Hier vind je alle informatie.

Zijn de aangeboden trailers in goede staat?

Al onze trailers worden onderhouden in onze eigen TIP-werkplaatsen, we hebben een heel netwerk van werkplaatsen in heel Europa. We kunnen je verdere informatie geven over de staat van al onze trailers.

Hoe kom ik erachter of een trailer die ik heb gezien op de pagina van TIP Used nog beschikbaar is?

Alle trailers die op onze website staan, zijn beschikbaar voor de verkoop. Wanneer we de trailer al aangeboden hebben aan een andere klant, dan hebben we altijd een groot aanbod aan trailers met dezelfde specificaties beschikbaar in heel Europa.

Hoeveel trailers hebben jullie met dezelfde specificaties?

Normaal gesproken hebben we veel dezelfde trailers, maar op de website zie je er maar één. Wanneer je meer trailers met dezelfde specificaties nodig hebt, neem dan contact met ons op, wij zullen je dan een passende offerte maken.

Wat zijn de betalingsvoorwaarden?

We werken met onmiddellijke betalingen: trailers moeten vóór levering worden betaald. Betalingsvoorwaarden kunnen worden geregeld met onze lokale verkoopvertegenwoordigers.

Zijn de prijzen bruto of netto?

Alle prijzen op deze website zijn exclusief BTW. Lokale btw is van toepassing bij de aankoop.

Ik ben een handelaar, kan ik groothandelsprijzen krijgen?

Ja, neem contact met ons op en we zullen je voorzien van handelaarsprijslijsten.

Ik wil graag trailers kopen en ze aanpassen/onderhouden. Kunnen jullie me daarbij helpen?

Bij TIP bieden we trailers zoals ze zijn, maar we kunnen je uiteraard helpen met aanpassingen/onderhoud en andere diensten in onze eigen werkplaatsen in heel Europa.

Bieden jullie garantie aan op de trailers?

Nee, onze trailers worden verkocht zoals ze zijn.

Kan ik de trailer proberen voordat ik hem koop?

Ja, je kan de trailer huren voordat je hem koopt.

Waar kan ik de trailers komen bekijken?

Je kunt ons bezoeken op een van onze locaties. Wil je weten op welke specifieke locatie de trailer staat die je gezien hebt? Neem dan contact met ons op.

Ik wil graag traileronderdelen kopen, bieden jullie deze aan?

Ja, je kunt traileronderdelen kopen bij onze werkplaatsen. Daarnaast hebben wij een uitgebreid onderdelenmagazijn in Wijchen.

Wat is de procedure om de eigenaar van het voertuig te wijzigen als ik een TIP trailer heb gekocht?

In elk land is er een andere procedure om het eigendom van een voertuig over te dragen. Aarzel niet om onze vertegenwoordiger te vragen wat de standaardprocedure is in het land waar je het voertuig hebt gekocht.

Ik heb het antwoord op mijn vraag hier niet gevonden.

Neem contact met ons op via tip-sales@tipeurope.com en wij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Ik zag een trailer van jullie gevaarlijk rijden, ik wil hier graag een klacht over indienen.

We vinden het vervelend om te horen dat er incidenten met roekeloos rijgedrag zijn geweest waarbij onze trailers betrokken waren. Bij TIP Trailer Services hebben we een vloot van meer dan 68.000 trailers die we verhuren, leasen en verkopen aan logistieke- en transportbedrijven in heel Europa. Als lease- en verhuurbedrijf gebruiken wij deze trailers dus niet zelf, onze klanten gebruiken deze trailers dagelijks op de weg. We nemen dergelijke klachten uitermate serieus en we kunnen je verzekeren dat we al het mogelijke doen om ervoor te zorgen dat onze bedrijfsmiddelen veilig, legaal en op verantwoorde wijze worden beheerd op een sociaal aanvaardbare manier en binnen de grenzen van de wet. Wanneer je een vlootnummer en/of kenteken van de trailer hebt, geef dit dan aan ons door. Dan nemen wij contact op met de desbetreffende huurder van de trailer om de situatie voor te leggen. 

Jullie trailer staat verkeerd geparkeerd/op mijn terrein en ik wil graag een klacht indienen.

We vinden het vervelend om te horen dat er incidenten met roekeloos rijgedrag zijn geweest waarbij onze trailers betrokken waren. Bij TIP Trailer Services hebben we een vloot van meer dan 68.000 trailers welke we verhuren, leasen en verkopen aan logistieke- en transportbedrijven in heel Europa. Als lease- en verhuurbedrijf gebruiken wij deze trailers dus niet zelf, onze klanten gebruiken deze trailers dagelijks op de weg. We nemen dergelijke klachten echter uitermate serieus en we kunnen je verzekeren dat we al het mogelijke doen om ervoor te zorgen dat onze bedrijfsmiddelen veilig, legaal en op verantwoorde wijze worden beheerd op een sociaal aanvaardbare manier en binnen de grenzen van de wet. Wanneer je een vlootnummer en/of kenteken van de trailer hebt, geef dit dan aan ons door. Dan nemen wij contact op met de desbetreffende huurder van de trailer om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Ons bedrijf zou graag samen willen werken met TIP, kan dit?

Wij zijn altijd geïnteresseerd in nieuwe zakelijke kansen, neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Waar kan ik een algemene klacht indienen?

We proberen onze diensten continu te verbeteren. Heb je een klacht, laat het ons dan weten.

Waar kan ik solliciteren bij TIP?

Op onze vacaturepagina vind je een overzicht van onze actuele vacatures. 

Ik ben monteur en ik ben op zoek naar een baan. Kan ik bij TIP solliciteren?

Ja, we zijn altijd op zoek naar monteurs voor bijna al onze locaties. Bekijk hier onze actuele vacatures. Zie je geen vacature in jouw regio, laat het ons dan weten, dan zorgen we ervoor dat je sollicitatie doorgestuurd wordt naar onze HR afdeling.

Ik ben vrachtwagenchauffeur en ik ben op zoek naar een baan. Kan ik bij TIP solliciteren?

Als een lease- en verhuurbedrijf nemen we geen vrachtwagenchauffeurs aan. Af en toe zijn onze werkplaatsen wel op zoek naar een oproepchauffeur, neem hiervoor contact met ons op.

Wij zijn een pre-employment screeningsbedrijf dat namens onze klant optreedt en screening uitvoert voor een van jullie voormalige werknemers. Met wie kunnen we contact opnemen?

Neem contact met ons op, wij zullen er dan voor zorgen dat de vraag terecht komt bij onze HR afdeling.

Met wie kan ik contact opnemen over debiteuren?

Voor vragen over debiteuren, neem contact met ons op. 

Met wie kan ik contact opnemen over onze openstaande facturen?

Neem voor vragen over openstaande vragen contact met ons op. 

Ik zou graag een originele factuur willen. Waar kan ik deze vinden?

We hebben een factuur per e-mail of per post gestuurd naar jullie financiële afdeling. In het geval van vragen, neem dan contact met ons op.

Kunnen jullie mij de volledige IBAN/bank gegevens van TIP geven?

Neem hiervoor contact met ons op.

Met wie kan ik contact opnemen over financiële vragen?

Neem voor financiële vragen contact met ons op. 

Kunnen jullie mij een kopie van een factuur toesturen?

Neem contact met ons op met je vraag.

Waar kan ik mijn bankgegevens veranderen?

Neem voor het veranderen van je bankgegevens contact met ons op. 

Waar kan ik het (factuur-)adres van mijn bedrijf veranderen?

Neem voor het veranderen van je (factuur-)adres contact met ons op. 

Ik heb een boete van TIP gekregen, wat moet ik nu doen?

Als klant sturen wij de eerste beschikking van het CJIB door. Deze dient op tijd betaald te worden. Wanneer dit niet gebeurt betaalt TIP deze en krijg je als klant een factuur van ons met een verhoging en administratiekosten.

Something went wrong. Please try again.