De pijlers van het bedrijf; interview met Theo van Giesen

De pijlers van het bedrijf; interview met Theo van Giesen

Als je als TIP Trailer Services 50 jaar bestaat, dan zijn er natuurlijk binnen het bedrijf geen jubilarissen te vinden die ook een halve eeuw actief zijn. Toch, sommigen collega’s komen in de buurt! Zoals Theo van Giesen, Workshop Manager bij TIP in de Waalhaven. Met een start als leerling monteur en doorgegroeid tot werkplaats manager bij Cetem Trailer Verhuur dat in 1989 door TIP werd overgenomen. In totaal kunnen heeft Theo van Giesen 36 jaar ervaring in trailers. Alle reden voor een interview in de Rotterdamse Waalhaven.

Hoe was je eerste werkdag bij TIP Trailer Services?

Die vergeet ik nooit meer. Het was natuurlijk best spannend dat Cetem was overgenomen door TIP, maar toen we alle huurovereenkomsten met de hand moesten invullen en in speciale bakjes doen, wist ik dat we op IT gebied er niet echt op vooruit gingen. Bij Cetem was dat allang geautomatiseerd, haha.

Is je werk veranderd in de loop der jaren?

Het werk aan de trailers is natuurlijk in grote lijnen gelijk gebleven, al is er wel nieuwe technologie bijgekomen zoals TPMS en Telematics. Ikzelf ben in die jaren via trainingen met TIP meegegroeid; van Assistent Branch Manager, Assistent Branch manager Tanktrailers, Assistent Branch Manager Zestienhoven, Checker Supervisor, Branch Manager Rotterdam Waalhaven, Workshop Manager Botlek tot aan mijn huidige functie Workshop Manager Waalhaven.

Zoveel functies binnen TIP, je maakt dan vast ook veel mee. Vertel eens?

Een gek moment was de tijd dat er iedere minuut een nieuwe trailer van de band kwam rijden, geproduceerd door Van Hool. Een ander mooi moment was mijn wereldwijde nominatie in 2002 voor de Phillippe Nomination; mijn bijdrage om voor de medemens deel te nemen aan de Roparun (loopwedstrijd tussen Rotterdam en Parijs). En vakinhoudelijk vond ik het mooi om de incheck en uitcheck procedures samen te stellen en intern binnen de Benelux te presenteren. Hiermee werd het voor iedereen duidelijk wat schade is en wat onder onderhoud valt.

Innovatie is belangrijk bij TIP; wat vind jezelf de mooiste uitdaging in je werk?

Je merkt dat het bedrijf constant aan het veranderen is om te kunnen verbeteren. Het is een uitdaging om met het team daarin mee te gaan en te leren. Zo doe je er alles aan het maximale voor de klant én voor het bedrijf te bereiken. Dat is eigenlijk iedere dag wel de grootste uitdaging.

Is TIP in de loop der jaren veel veranderd?

Ik vind dat het bedrijf heel veel gestuurd wordt door cijfertjes en lijstjes. Dat moet natuurlijk om een goede analyse en beslissing te kunnen maken, maar aan de andere kant is het wel jammer dat er nauwelijks meer op gevoel wordt bestuurd.

Welk advies wil je geven aan nieuwe collega’s die net bij TIP zijn begonnen?

Sta open voor veranderingen. Bij TIP willen we altijd verbeteren; het is belangrijk dat je meedenkt met iedere verandering en op die manier onderdeel uitmaakt van het proces. Kijk goed om je heen, denk een stap verder dan de concurrentie en draag proactief ideeën aan, dat wordt zeker gewaardeerd!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *