U scoort het best met een gemengde trailer lease en -huurvloot

U scoort het best met een gemengde trailer lease en -huurvloot

Voetbalfans weten dat Paris St-Germain afgelopen zomer de Franse wereldbeker-ster Kylian Mbappé verhuurd aan Monaco, met de optie om de korte termijn huurovereenkomst om te zetten in een vaste leaseovereenkomst van € 180 miljoen of £ 161m (bron:BBC).

Paris St-Germain stelt het elftal slim samen en geeft niet al het geld uit om spelers te kopen; sommige zijn ook ‘gewoon’ te huur en drukken daardoor minder zwaar op de balans.

Als wagenparkbeheerder hoeft u ook niet al uw trailers in eigendom te hebben. Korte termijn verhuur of langere termijn lease of een combinatie van beide geeft u het beste van beide mogelijkheden bij het uitbreiden van uw vloot.

 

Bepalende factoren voor trailer eigendom en/of verhuur en/of leasing

Gezien de hoge kapitaalinvesteringen die met moderne trailers gemoeid zijn, is de beslissing om opleggers te huren of te leasen van groot belang voor wagenparkbeheerders. Beide opties hebben hun voordelen. Veel vlootbeheerders mengen dan ook zowel leasing als huur om zo een flexibele trailervloot op de weg te hebben.

 

Waarom trailer leasen?

Lagere totale operationele kosten (TCO = Total Cost of Ownership)

Mike Spence, senior vice president fleet services bij Fleet Advantage, presenteert op Foodlogistics.com in de VS interessante argumenten voor leasing van vrachtwagens en trailers die evengoed gelden voor Europa. Hij merkt op dat: “wagenparkbeheerders moeten aandacht besteden aan de totale operationele kosten, niet alleen aan de financiële kosten van eigendom versus leasing.” Als een voertuig wordt gekocht en de kosten over acht jaar worden verlaagd, zijn lagere maandelijkse betalingen dan leasing vereist. In die periode zullen de totale eigendomskosten echter hoger zijn naarmate de trailer of vrachtwagen ouder wordt en meer onderhoud nodig heeft. “Kortere huurovereenkomsten zijn gunstig voor wagenparken, omdat hoe nieuwer het voertuig is, hoe minder onderhoudskosten.”

Klaar voor de toekomst

Met leasing of verhuur kunt u uw trailers vaker én voor de nieuwste modellen ruilen. Freightwaves meldt dat trailers gemiddeld tussen de 10 en 15 jaar oud zijn. Als u ze zo lang op de weg houdt, mist u nieuwe geldbesparende technologiën. Het leasen of huren van trailers kan u daarom helpen om uw vloot toekomstbestendig te maken, zodat uw bedrijf voordeel heeft van nieuwe trailers met de nieuwste, meest efficiënte technologie.

Nieuwe technologie

U wilt bijvoorbeeld de telematica en beveiligingscapaciteiten upgraden met uw nieuwe trailers. Als alternatief kunt u profiteren van nieuwe slimme trailertechnologie zoals Intelliscan. Intelliscan maakt gebruik van een gepatenteerde combinatie van optische beeldvorming en laser-time of flight-technologieën. Deze techniek wordt in trailers geïnstalleerd om een ​​accurate weergave te zien van de huidige belasting in uw trailer. De technologie helpt bij het vinden van manieren om extra vrachtvolumes te vervoeren. (bron: FreightWaves)

Maak kapitaal vrij

Om trailerbezit op een zelfstandige basis winstgevend te maken, moet u een werkplaats bezitten waarin gediplomeerde technici werken die constant worden bijgeschoold. Zelf trailers onderhouden en repareren gaat gelijk op met het beheren van een vaste voorraad reserveonderdelen. Grote vlootbeheerders kunnen grote wagenparken kopen en bouwen. Dit doen ze vaak om meer controle over hun activiteiten te krijgen, te profiteren van schaalvoordelen in termen van eigendomskosten en het bezit langer op de weg te houden.

Bij een lease- of huurovereenkomst zullen bedrijven voor u alle onderhouds- en reparatiediensten verlenen. Leasing of verhuur maakt zo kapitaal vrij voor wagenparkbeheerders; geld dat gebruikt kan worden voor de meest winstgevende delen van hun bedrijf.

Trailer flexibiliteit

Online shoppen groeit jaar na jaar; een trend die wordt weerspiegeld in gegevens en prognoses. Onderzoekers die worden geciteerd in een Shopify.com-artikel voorspellen een stijging van 246,15% in de wereldwijde e-commerce verkoop; van $ 1,3 biljoen in 2014 naar $ 4,5 biljoen in 2021. Dit is bijna een verdrievoudiging van de online inkomsten.

E-commerce blijft vlootbeheerders uitdagen met spannende kansen. Flexibiliteit met de trailer capaciteit is een bewezen troef voor succes bij het veroveren van een groter deel van de steeds groter wordende markt voor het leveren van e-commerce orders. De toevoeging van trailers aan een bestaande vloot door middel van lease- of huurovereenkomsten is een verstandige manier om van deze gelegenheid gebruik te maken.

TIP leasing en verhuur

Trailer leasing en verhuur is ons brood en boter, goed voor 65% van onze omzet in 2017 (bron: TIP Jaarverslag 2017) TIP biedt een breed scala aan verhuur- en lease oplossingen en kan advies geven over de verschillende leaseregelingen in heel Europa. Met een transportvloot van meer dan 70.000 eenheden is TIP een van Europa’s toonaangevende leasemaatschappijen voor transportapparatuur. Het kan trailers en speciale opleggers speciaal voor u samenstellen en kopen.

TIP verhuuropties

Wij bieden op verhuurbasis trailers aan in alle vormen, waaronder een dieplader, schuifzeilen, boxtrailers, tankwagens en koeltrailers om korte periodes in uw vloot op te vullen.

TIP lease-opties

Voor wagenparkbeheerders die op zoek zijn naar een kosteneffectieve manier om de flexibele vraag van aanvoervolume voor middelgrote tot lange termijn te beheren, biedt TIP verschillende lease opties.

We bieden ook extra diensten met toegevoegde waarde voor al onze lease oplossingen, waaronder vervangende voertuigen tijdens onderhoud, wegenwachtdiensten, wagenpark- en bandenbeheer en telematica voor uw wagenpark. We kunnen desgewenst uw gebruikte trucks en trailers doorverkopen.

Net als Paris St-Germain het elftal samenstelt met gekochte en gehuurde spelers topspelers in het voetbal, kunt u ook uw trailer vloot op deze manier laten meespelen op het hoogste niveau van paraatheid. Neem voor meer informatie over het leasen en huren van TIP-trailers contact op met ons via dit formulier.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *