Trailer flexibiliteit is helemaal in de mode

Trailerflexibiliteit is helemaal in de mode

Schaalbare trailercapaciteit oplossing voor pieken in vraag uit modebranche

 

De modebranche is een belangrijke en groeiende sector die in het vizier dient te staan van elke new business manager bij transportbedrijven op zoek naar nieuwe zakelijke kansen. De managementconsultants van McKinsey schatten in hun verslag van december 2016 “The state of fashion” dat de wereldwijde markt goed is voor $ 2,4 biljoen dollar met een jaarlijkse groei van 5,5% over het afgelopen decennium.

Er zijn verschillende redenen waarom vlootheerders de flexibiliteit van trailers moeten onderzoeken, om pieken in de vraag vanuit de modesector te kunnen volgen.

Seizoensgebondenheid

De modesector staat bekend om zijn seizoensgebondenheid en schommelingen in vraag en aanbod. Traditioneel was de verkoopcyclus heel sterk opgedeeld met de twee grote seizoenen lente/zomer en herfst/winter. De grootste modeontwerpers lanceerden hun nieuwe collecties gewoonlijk tijdens defilés in Parijs, Milaan, Londen of New York in februari voor hun herfst-/winterkleding en in juni voor hun lente-/ zomercollecties. De kleding lag daarbij vier tot vijf maanden later in de winkel.

Een veranderende verkoopcyclus

Deze cyclus is echter veranderd met de toenemende populariteit van handelaren in “snelle mode”, zoals Zara, die voortdurend nieuwe kledingcollecties leveren en kleding introduceren waarvan het ontwerp geïnspireerd is door haute-couture artikelen kort nadat deze op de catwalks verschenen zijn. Daarnaast biedt social media een alternatief voor de catwalks om mode te promoten. Als gevolg maken haute-couture merken zoals Burberry en Tom Ford hun kleding onmiddellijk na hun modeshows beschikbaar. Sommige modehuizen laten ook stilaan het principe van halfjaarlijkse lanceringen achterwege en presenteren “capsulecollecties” die in de stille maanden tussen de zomer en de winter aankomen in de winkels. Dit heeft nieuwe uitdagingen voor ontwerpers, fabrikanten en handelaren gecreëerd aangezien zij hun toeleveringsketens opnieuw moeten uitdenken. Al deze veranderingen die frequentere en fluctuerende leveringen omvatten, leiden tot nieuwe kansen voor transportbedrijven die trailerflexibiliteit kunnen bieden.

De opkomst van de “snelle mode”

De explosie van de “snelle mode” wordt toegepast door bedrijven zoals Inditex, de eigenaar van Zara, ’s werelds grootste modebedrijf, H&M, Uniqlo en Primark. Zij hebben de regels van het modespel veranderd. Snelle mode vereist een elastische toeleveringsketen en trailerflexibiliteit om niet alleen goedkope kledingcollecties, geïnspireerd door de catwalks, te leveren maar ook hun eigen “prijswaardige” collecties door het jaar heen. [Bron: Fortune magazine]

Snelle doorlooptijden

Clara Lu van Tradegecko schrijft het succes van Inditex toe aan het feit dat het een groter deel van zijn fabricage- en toeleveringsketen beheerst dan zijn concurrenten. Dit maakt het mogelijk om een ​​kledingontwerp in twee weken van de tekentafel naar de winkel te brengen [Bron: Tradegecko blog]. Dit staat in schril contrast met de “tot zes maanden” die een “Traditionele kledingfabrikant” zoals GAP nodig heeft [Bron: Business Insider].

Repatriatie van de productie naar Europa

Sommige modebedrijven brengen hun productie terug naar Europa. In maart 2017 werd in een Reuters-artikel verslag gedaan van de verlaagde kwartaalwinsten van H&M en werd gemeld dat de doorlooptijden van de toeleveringsketen bij H&M bijna het dubbele waren van die van Inditex. H&M schreef zijn dalende winsten toe aan het feit dat het te veel kleding in het goedkope Azië produceerde. Dit betekende frequente vertragingen om de producten in de winkels te krijgen en te veel voorraad. H&M’s oplossing is om meer van zijn productie terug te brengen naar Europa, waardoor het zijn grote klantenbasis van Europese klanten sneller, flexibeler en efficiënter kan bevoorraden. Aangezien andere modefabrikanten het voorbeeld van H&M waarschijnlijk zullen volgen, zou dit nog een mogelijkheid kunnen zijn voor transporteurs met trailerflexibiliteit.

Om te profiteren van de nieuwe zakelijke kansen in de modesector door middel van trailer flexibiliteit en een schaalbaar draagvermogen kunt u contact opnemen met TIP Trailer Services via dit formulier.

 

TIP Trailer Services-collectie

Flexibiliteit door trailerhuur

Trailerhuur is een krachtige en flexibele oplossing waardoor vrachtwagenparkeigenaars kunnen profiteren van de fluctuerende vraag. Trailerhuur kan u toegang geven tot de beste trailers en de nieuwste trailertechnologie, maar dan zonder de hoge investeringskosten en de overheadkosten van eigenaren.

Klanten die ervoor kiezen om trailers te huren via TIP Trailer Services kunnen profiteren van gunstige huurvoorwaarden binnen leasecontracten en kunnen zo meer of minder trailers nemen naargelang de vraag vereist.

 

Alle soorten trailers

TIP verhuurt trailers voor elke taak, zoals trailers met zijdoeken/kantelmogelijkheden, bewegende/lopende vloeren, platte trailers, koelwagens, chemisch vervoer, poederkanteling, poederafval en vele andere soorten trailers en trucks.

 

Onderhoud en reparatie van trailers – besteed ze uit

Als onderdeel van uw trailerhuurcontract neemt TIP Trailer Services de last van uw schouders door u onderhouds- en reparatieservices te bieden. Terwijl we bezig zijn met het onderhoud en de reparaties van uw huurtrailers bieden we u alternatieven aan waarmee u uw activiteiten gewoon kunt voortzetten.

 

Mocht een van de trailers in uw huurvloot pechhulp nodig hebben op weg naar Rotterdam, Frankfurt, Madrid of een andere Europese bestemming, dan kunt u 24/7, 365 dagen per jaar rekenen op onze Europawijde pechhulpservice.

 

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *