Vijf redenen waarom trailer leasing nog steeds aantrekkelijk is

De Europese economie groeit nog steeds, zij het in een langzamer tempo, en blijft daarom wegvervoerders aantrekkelijke zakelijke kansen bieden, vooral als gevolg van de aanhoudende wens van consumenten om steeds meer online te kopen. Hier zijn vijf redenen waarom u als vlootbeheerder zou moeten overwegen om uw trucks en trailers te leasen in plaats van ze te kopen.

 

1. Trailer flexibiliteit in onzekere tijden

In haar economische rapport over het voorjaar 2018voorspelt de Europese Commissie dat de bbp-groei in het eurogebied in 2018 2,3% zal bedragen, zelfs iets lager dan de 2,3% van 2017 maar daalt tot 2,0% in 2019. De overeenkomstige cijfers voor het VK zijn 1,5% voor 2018, 1,8% voor 2017 en 1,2% voor 2019. Deze laatste cijfers worden ongetwijfeld beïnvloed door de onzekerheid over Brexit.

Of u nu bezorgd bent over de toestand van de economie waarin u opereert, de schommelingen in de vraag naar transport of de financiële gezondheid van uw bedrijf; u kunt alle veranderingen makkelijker aan met een flexibele trailer leasing of trailerhuur oplossing. Het stelt u in staat om op korte termijn trailers aan uw vloot toe te voegen op drukke tijden en deze te retourneren in tijden van weinig vraag. U behoudt bovendien beschikbaarheid over uw kapitaal zonder dat dit vastzit in een eigen trailervloot.

 

2. Betere trailers voor uw geld

Door middel van leasing kunnen vlootbeheerders vaak opleggers toevoegen aan hun vloot die een hogere technische specificatie hebben dan standaard trailers die ze zelf konden aanschaffen. Dit is te danken aan de schaalvoordelen van verhuurders als TIP door grote hoeveelheden opleggers en trailers van fabrikanten te kopen en deze kostenbesparingen door te vertalen naar scherp geprijsde lease- of huurovereenkomsten voor wagenparkbeheerders.

 

3. Geavanceerdere trailers en technologie

Huur- en leaseovereenkomsten stellen fleetmanagers in staat hun trailervloot sneller te upgraden en over te schakelen naar nieuwere vrachtwagens en opleggers uitgerust met de nieuwste technologie. Het Nederlandse VNA-Lease merkt daarbij op dat de gemiddelde leeftijd van geleasede trucks boven de 3,5t aanzienlijk lager is dan de leeftijd van eigen vrachtwagens. In België zijn lease-trucks gemiddeld 3,2 jaar oud vergeleken met 7,9 jaar oud voor vrachtwagens in eigendom. (bron: LeaseEurope) De gemiddelde leeftijd van een bedrijfswagen in Nederland is 31,5 maanden. (bron: VNA-Lease)

 

4. Uitbesteden van onderhoud

Als onderdeel van een huur- of leasingcontract kan het trailer verhuurbedrijf onderhoud en reparaties aanbieden voor de oplegger(s). Met een uitbestede onderhoudsovereenkomst vermijdt de wagenparkbeheerder de overheadkosten en het managen van de gespecialiseerde en gekwalificeerde trailer monteurs (werving, training en retentie) en de kostbare magazijnruimte om reserveonderdelen op te slaan.

 

5. Trailerverhuur en leasing – populair en bewezen succes middel

Het huren en leasen van trailers en vrachtwagens zijn populaire en lang beproefde methoden voor vlootbeheerders die hun activiteiten op een verstandige manier willen uitbreiden. Ter illustratie van de populariteit van leasing: de marktstatistieken van 2017, gepubliceerd door VNA Lease blijkt dat 19% van alle 860.000 leaseauto’s in Nederland lichte bedrijfswagens zijn. In termen van levensduur heeft TIP, dat momenteel haar 50-jarig jubileum viert, heeft haar klanten decennialang flexibele verhuur en lease oplossingen voor hun trailers geleverd.

 

TIP leasing en verhuur

Trailer leasing en trailer verhuur is onze specialiteit. TIP biedt een breed scala aan verhuur- en leaseoplossingen en kan u adviseren over de verschillende leasing mogelijkheden binnen Europa. Met een vloot van meer dan 60.000 eenheden is TIP een van Europa’s grootste leasemaatschappijen voor de transportindustrie. TIP Europe kan iedere gewenste uitvoering ook specifiek voor u inkopen.

TIP verhuuropties

Wij bieden op verhuurbasis trailers en opleggers aan in alle vormen, waaronder een dieplader, schuifzeilen, boxtrailers, tankwagens en koeltrailers om korte periodes in uw vloot op te vullen. Dit is een uiterst handige optie voor wagenparkbeheerders die een last-minute aanvraag voor aflevering van de klant moeten vervullen.

TIP lease-opties

Voor fleetmanagers die op zoek zijn naar een flexibele en kosteneffectieve manier om hun fluctuerende behoeften aan vlootbehoeften van middelgrote tot lange termijn te beheren, biedt TIP verschillende leaseopties:

 

  • Operationele lease– Dit is ‘off-balance’ leasing met flexibele voorwaarden. Operationele leasecontracten zijn bijzonder aantrekkelijk voor hoogwaardige activa zoals vrachtwagens en aanhangers die nodig zijn om een ​​specifiek contract te vervullen. Leasepercentages zijn gebaseerd op de waarde van het bezit in de periode dat u het nodig hebt. Als gevolg hiervan kunt u leasetarieven rechtstreeks koppelen aan de inkomsten die u met de leasing genereert.

 

  • Financiële lease– Met een financiële lease beschikt u direct over de trailer maar betaalt deze in termijnen in plaats van de aankoopsom vooraf te betalen. De leasetarieven worden berekend over een overeengekomen looptijd.

 

  • Verkoop en leaseback– Bij deze vorm van leasing zullen we uw trailer kopen tegen een eerlijke marktprijs en het gebruik aan u retourneren tegen een vast maandelijks bedrag, waardoor uw kapitaal voor ander investeringen wordt vrijgemaakt.

 

  • Extra services -U kunt aansluitend kiezen uit extra services voor al onze leasingoplossingen, zoals vervangende voertuigen tijdens reparaties, onderhoud, pech hulp langs de weg, wagenpark- en bandenbeheer en telematica voor uw trailervloot. We helpen ook om uw oude trucks en trailers te verkopen via ons internationale netwerk.

Voor meer informatie over TIP Trailer Leasing kunt u contact met ons opnemen via dit formulier.

SaveSave

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *